Vol. 11 No. 3 (2018): Psicología y TIC: Avances y Controversias

Bandera

Bandera

Bejarano Gómez, Alejandro

Article Visits 148 | PDF Visits 245

R.I.P. diez años trabajando en pro de la difusión y crecimiento de la disciplina psicológica

R.I.P. diez años trabajando en pro de la difusión y crecimiento de la disciplina psicológica

Bejarano Gómez, Alejandro

Article Visits 329 | PDF Visits 238

I-VI |

Prevalence of Bullying and Cyberbullying in Latin America: a review

Prevalencia de Bullying y Cyberbullying en Latinoamérica: una revisión

Garaigordobil, Maite, Mollo-Torrico, Juan Pablo, Larrain, Enara

Article Visits 15320 | PDF Visits 6221

1-18 |

Sexual cyberbullying in adolescents: wrong beliefs

Ciberacoso Sexual en adolescentes: creencias erróneas

Montiel Juan, Irene

Article Visits 2648 | PDF Visits 1783

19-30 |

Micro-trajectories of scientific thought and collaboration in primary school students interacting with a video game

Micro-trayectorias de pensamiento científico y colaboración en estudiantes de primaria interactuando con un videojuego

Murillas Silva, Carlos Guillermo, Montes González, Jairo Andrés, Ochoa Angrino, Solanlly, Molina Echeverry, Natalia, Cardozo Banderas, Paula Alejandra

Article Visits 804 | PDF Visits 560

31-48 |

Ceibal Plan, collaboration and ICT: Approach to the implementation of a proposal located in Uruguay

Plan Ceibal, colaboración y TIC: Aproximación a la implementación de una propuesta situada en Uruguay

Da Silva Ramos, Mónica Elena

Article Visits 573 | PDF Visits 0

49-60 |

Approach to the validation of a smart toy to support the early detection of developmental problems

Aproximación a la validación de un juguete inteligente como apoyo en la detección precoz de problemas del desarrollo

Giménez Hernández, Montserrat, Serrano García, Cristina, Royo García, Pilar, Laorden Gutiérrez, Cristina

Article Visits 686 | PDF Visits 0

61 - 72 |

Computer resources and intellectual disability: Applications in the school context

Recursos informáticos y discapacidad intelectual: Aplicaciones en el contexto escolar

Galvis Restrepo, Astrid Yulet, Lopera Murcia, Angela Maria

Article Visits 1883 | PDF Visits 1413

73-83 |

Digital inclusion and the challenges for educational innovation in Brazil and Colombia

Inclusión digital y los retos para la innovación educativa en Brasil y Colombia

Pereira Meireles da Silva, Algeless Milka, Díaz Gómez, Darwin Andrés

Article Visits 1364 | PDF Visits 0

83-91 |

Assistive Technology and its resources do not work with children with disorders of the Autism Spectrum (TEA) I do not project ADACA

Tecnología de asistencia y sus recursos no funcionan con niños con trastornos del espectro autista (TEA) No proyecto ADACA

Dos Santos Caminha, Vera Lucia, Pires Alves, Priscila, De Oliveira Caminha, Adriano, De Faria, Davidson, Almeida, Tainá Mani

Article Visits 1225 | PDF Visits 595

93-102 |

Lima Internet Addiction Scale (LIAS): Psychometric analysis

Escala de Adicción al Internet de Lima (EAIL): Análisis psicométrico

Ávila Berrio, David Leonardo, Pardo Jaime, Elio Leonardo, Muñoz Rojas, María Liliana

Article Visits 4744 | PDF Visits 1894

103-111 |

Psychological care and Technologies: opportunities and conflicts

Atención psicológica y Tecnologías: oportunidades y conflictos

Soto Pérez, Felipe, Franco-Martín, Manuel

Article Visits 19619 | PDF Visits 0

114-124 |

Multimedia learning and the effect of instructional modalities

Aprendizaje Multimedia y el efecto de las modalidades instruccionales

Solórzano-Restrepo, John Franklin, González Rodríguez, David Roberto

Article Visits 838 | PDF Visits 365

125-138 |

Six theoretical-methodological approaches to analyze written texts in a year-long Blended Learning cours

Six theoretical-methodological approaches to analyze written texts in a year-long Blended Learning cours

Borgobello, Ana, Espinosa, Andrea, Sartori, Mariana

Article Visits 683 | PDF Visits 451

139-152 |